I-WE-WEB

Cum deschid un magazin online?

9 pași de bază pe care trebuie să îi luați în considerare atunci când creați un nou site de comerț electronic

Știm cu toții ca industria afacerilor de comerț electronic explodează si magazinele de cărămidă și mortar închise temporar s-ar putea să nu se mai deschidă niciodată.

Cumpărăturile online erau o comoditate și un lux, acum – este o necesitate. Companiile de comerț electronic cu care lucrez nu pot păstra suficiente produse stocate. Comerțul electronic crește de ceva vreme si dacă sunteți nou în lumea comerțului cu amănuntul online și doriți să intrați în comerțul electronic pentru prima dată, pot fi necesare multe învățări.

Pentru a vă ajuta, am creat un ghid simplu în 10 pași pentru lansarea propriului site de comerț electronic – de la alegerea unui nume până la înțelegerea opțiunilor dvs. de expediere. În scopul acestui blog, ne vom concentra pe crearea propriului magazin în WordPress – Woocommerce.

PROMOVAT

Deschizi un magazin online?

Cum deschid un magazin online?

Vă vom parcurge nouă pași de bază pe care trebuie să îi luați în considerare atunci când creați un nou de comerț electronic.

1. Decideți o marcă

Înainte de a începe aventura dvs. în comerțul electronic, va trebui să decideți un nume de marcă. Această marcă se va reflecta în numele de domeniu selectat și achiziționat pentru site-ul dvs. web.

Există literalmente sute de postări de blog scrise despre crearea unui brand. Dacă aveți timp (și resurse), este foarte posibil să doriți (sau să aveți deja) angajarea serviciilor unei agenții de branding pentru a vă construi povestea.

  • Când vă creați marca, iată câțiva pași de bază care vă vor ajuta.
  • Cercetează publicul țintă și identifică-ți principalii concurenți
  • Decideți concentrarea și personalitatea
  • Alegeți numele companiei
  • Creați o promisiune de marcă
  • Creați aspectul mărcii (logo, culori, font)
  • Distribuiți-vă marca pe proprietatea dvs. digitală

2. Asigurați-vă numele de domeniu

Deci, aveți un nume (marca) pentru noua dvs. afacere, acum sunteți gata să vă progresați călătoria și să cumpărați numele domeniului.

Numele de domenii pot fi achiziționate prin companii de găzduire sau registratori de domenii. Multe companii de găzduire oferă, de asemenea, propriile pachete de constructori de web, așa că fiți pregătiți să faceți multe cercetări. Dacă în acest stadiu pur și simplu doriți să vă asigurați numele de domeniu al mărcii dvs., atunci este în regulă. Aveți întotdeauna opțiunea de a vă muta numele de domeniu la un alt furnizor la o dată ulterioară. Lucrul cheie în această etapă este numele de domeniu sigur pe care îl doriți.

Unde este piața țintă?

Un punct de luat în considerare este piața țintă pentru noul domeniu. Vei viza doar publicul tău local sau unul național sau chiar internațional?

Dacă vizați mai multe regiuni sau țări, trebuie să achiziționați mai multe nume de domeniu sau puteți livra totul printr-un singur domeniu pe un domeniu de nivel superior (TLD) care nu este specific țării?

Ce se întâmplă dacă nu vă puteți asigura numele de domeniu de primă alegere?

Dacă nu puteți asigura versiunea .co.uk (sau .com), există și alte variante disponibile. Să presupunem că ați început o afacere de livrare de alimente în timpul pandemiei Coronavirus și doriți să cumpărați domeniul „fooddelivery.co.uk”. Când privești, descoperi că domeniul este deja luat. Ce faci? Ați putea încerca o variantă a numelui preferat. De exemplu, este posibil să puteți asigura „fooddelivery.online”, în acest caz, domeniul funcționează. Unii registratori oferă sugestii alternative. S-ar putea să descoperiți că vi se prezintă și alte extensii de domeniu disponibile.

3. Alegeți platforma de comerț electronic potrivită

Alegerea platformei de comerț electronic potrivite de pe care va rula site-ul dvs. web este o decizie crucială. Schimbarea platformei la o dată ulterioară poate fi o operațiune foarte costisitoare și costisitoare dacă aveți mii de produse de mutat.

Există trei tipuri cheie pe care le puteți alege, care variază în ceea ce privește complexitatea, prețul și viteza pe piață:

  • Software ca serviciu (SaaS)
  • Software de tip raft
  • Soluție personalizată

 

Există o gamă largă de platforme de comerț electronic disponibile, sub formă de vitrine de tip Software as a Service (SaaS), software de tip raft sau soluții personalizate. Fiecare are propriile beneficii și dezavantaje. Când selectați o opțiune, gândiți-vă la cererea pe care o anticipați și la câte SKU-uri veți avea în sistem pentru inventarul produselor.

Dacă aveți un set relativ mic de produse, poate fi mai rentabil să încercați să utilizați unul dintre furnizorii SaaS. La fel ca în orice caz, există întotdeauna argumente pro și contra.

Software ca serviciu (SaaS)

De obicei, cea mai rapidă și mai puțin costisitoare cale către piață.

Pentru o mică plată lunară, un comerciant cu amănuntul online aspirant poate înființa o afacere de comerț electronic relativ rapid. Furnizorii precum Shopify.com sau Bigcommerce.com oferă construcții de șabloane ușor de configurat, cu o prezentare front-end configurabilă.

Aceste soluții sunt excelente pentru a vă scufunda degetele în apă și pentru a afla cum funcționează lumea comerțului electronic. Este foarte rapid să lansăm împreună un site web care arată profesional și funcționează bine. Cu toate acestea, platformele sunt puternic șablonate și modificarea site-ului dvs. pentru a adăuga o personalizare pe scară largă nu este o opțiune. Există puține diferențe între diferitele e-tailers de pe aceste platforme.

Software de tip raft

Soluțiile disponibile la dispoziție sunt disponibile și pot fi configurate de către cineva cu cunoștințe tehnice solide. De obicei, este necesar un nivel mai înalt de abilitate tehnică pentru configurare, permițând mult mai mult în ceea ce privește personalizarea platformei. Magento, WooCommerce (pentru WordPress) și Kentico sunt exemple de software de comerț electronic „off-the-shelf”, toate fiind extrem de bogate în funcții și extensibile.

Un dezavantaj major al oricărei soluții disponibile este numărul de funcții inutile care sunt adesea incluse în platformă. Instrumentele care sunt concepute pentru a satisface nevoile pieței de masă ajung adesea să livreze excesiv întreprinderilor individuale care necesită doar o mică selecție a serviciilor oferite.

La fel ca în cazul soluțiilor SaaS, nu este ușor să diferențiați site-ul dvs. de concurență. Sute de site-uri rulează pe platforma Magento și toate funcționează exact în același mod. Este posibil să adăugați pluginuri pe site-uri, dar aceste pluginuri sunt disponibile pentru toți. Dacă un concurent vede că funcționează pentru dvs., este suficient de ușor să copieze.

Platforme cheie de luat în considerare:

  • Magento
  • WooCommerce
  • Personalizat

 

Deși este o potrivire exactă, este posibil ca o soluție personalizată să ducă la o perioadă mai lungă de punere pe piață. Această opțiune va necesita, de asemenea, investiții semnificative și este cea mai puțin probabilă opțiune dintre cele trei pentru un start-up mic.

O soluție personalizată va putea oferi unui e-tailer exact ceea ce caută de pe platforma lor de comerț electronic. Cu toate acestea, nu există nicio modalitate de a rezolva faptul că soluțiile personalizate vor costa mai mult decât software-ul disponibil, deoarece există o cerință mult mai mare de personalizare pentru a configura pachetul.

O soluție personalizată poate fi o soluție mult mai slabă, optimizată pentru cerințele construcției dvs. și fără bagajul în exces care poate fi inclus cu platformele disponibile.

Dar conformitatea PCI?

Consiliul Standardului de Securitate pentru Industria Cardurilor de Plăți (PCI SSC) este un organism internațional creat pentru a contura cele mai bune practici de securitate pentru procesarea online a cardurilor – în special pentru orice afacere care procesează, stochează sau transmite datele cardurilor de credit.

În calitate de comerciant online, va trebui să îndepliniți un nivel de conformitate cu liniile directoare emise de PCI. Nivelul exact va depinde de natura afacerii dvs.: comercianții mai mici sunt deseori capabili să completeze un sondaj de autoevaluare pentru a respecta conformitatea.

Pentru cei care utilizează o soluție SaaS. Conformitatea PCI nu va fi o problemă, aceasta este gestionată de furnizorul dvs. Configurarea magazinului dvs. de comerț electronic va determina dacă trebuie să respectați PCI. În cazul în care organizația / site-ul dvs. web nu manipulează / stochează informații sensibile despre cardul de credit, este puțin probabil să fie nevoie să respectați PCI.

Există o serie de cerințe în curs pentru conformitatea PCI, cum ar fi efectuarea unor evaluări regulate ale vulnerabilității față de site-ul dvs. web. Aceste scanări pot necesita fie un evaluator de securitate calificat, fie un furnizor de scanare aprobat pentru a verifica periodic site-ul dvs. web pentru a cunoaște vulnerabilitățile cunoscute.

Respectarea standardelor de conformitate vă ajută să vă protejați afacerea împotriva încălcării și să păstrați în siguranță datele clienților.

Verificați la furnizorul de soluții de comerț electronic dacă nu sunteți sigur de obligațiile dvs. de conformitate PCI.

4. Un certificat securizat (SSL) este absolut

Dacă nu utilizați un serviciu de comerț electronic preambalat, atunci alături de numele domeniului va trebui să obțineți și un certificat SSL.

Este necesar un certificat SSL pentru a asigura comunicațiile între browserul web al unui vizitator și serverul web care găzduiește site-ul dvs. web. Există mulți furnizori de certificate SSL.

Alternativ, multe companii de găzduire se vor ocupa de SSL pentru dvs., astfel încât este posibil să puteți cumpăra prin intermediul gazdei dvs. web. Costurile variază între furnizori și veți avea nevoie de numele dvs. de domeniu înregistrat înainte de a putea achiziționa un certificat SSL.

Motivele cheie pentru care certificatele SSL sunt acum o cerință esențială:

  • Certificatul creează o conexiune sigură, criptată, între serverul web și browserul utilizatorilor, protejând astfel informațiile utilizatorului
  • Afișează încrederea (și un „lacăt”) în bara de adrese
  • Evită interceptarea informațiilor sensibile ale utilizatorului
  • Va proteja toate domeniile și subdomeniile principale
  • Este protocolul preferat pentru tot traficul web, nu doar pentru vizitele tranzacționale

 

Pentru un site de comerț electronic, este posibil să constatați că unii furnizori necesită un certificat SSL de validare extinsă (EV). În timp ce certificatele SSL, cum ar fi validarea domeniului (DV) și validarea organizației (OL), sunt ambele valabile, cu versiunea EV, furnizorul certificatului face o verificare detaliată a informațiilor despre organizația care o solicită. Aceasta este pentru a vă asigura că operațiunea este legitimă și de încredere, este versiunea premium a unui certificat SSL.

5. Alegeți pachetul potrivit de găzduire

Toate site-urile web trebuie să stea pe un server undeva (chiar și găzduirea bazată pe cloud este încă bazată pe server, nu este doar serverul dvs.).

Bugetul poate juca un rol în alegerea finală. Alegerea pachetului potrivit de găzduire este importantă din mai multe motive:

Viteza site-ului web

Găzduirea site-ului dvs. web în aceeași țară în care vindeți poate avea un impact asupra vitezei de încărcare a site-ului web. Dacă vindeți pe o piață multinațională, luați în considerare utilizarea unei rețele de livrare de conținut (CDN) pentru a vă ajuta să localizați site-ul dvs. în diferite țări vizate.

Timp de funcționare și performanță

Fiabilitatea gazdei de a menține site-ul web în funcțiune este vitală. Dacă site-ul petrece jumătate din timp offline, atunci nu veți primi nicio comandă.

În anumite momente ale anului, cum ar fi Crăciunul, cererea de pe site-ul dvs. web (sperăm) va crește semnificativ. Este important să înțelegeți cum traficul suplimentar va crește încărcarea pe serverul dvs. web și impactul pe care îl poate avea asupra performanței site-ului. Prea mult trafic poate provoca chiar serverul să se împiedice și să se blocheze, luând site-ul dvs. offline. Soluțiile de găzduire în cloud sunt o opțiune bună pentru a face față cererii în creștere, deoarece este posibilă mărirea capacității serverului în funcție de cerere.

Medii de găzduire partajate

Dacă aveți în vedere găzduirea partajată ca opțiune pentru site-ul dvs. de comerț electronic, atunci gândiți-vă din nou. Deoarece nu aveți nicio modalitate de a controla cine găzduiește pe același server ca dvs., nu este o idee bună să intrați în găzduire partajată – nu veți putea menține controlul asupra securității mediului site-ului dvs.

Este posibil ca celelalte companii care își găzduiesc site-urile web pe un server partajat să nu fie la fel de sârguincioase în procedurile lor de securitate și ar putea să ofere, fără să vrea, unui hacker un backdoor pe site-ul dvs. web. O încălcare a datelor poate fi extrem de perturbatoare pentru afacerea dvs., vă poate distruge reputația online și poate lăsa deschise datele personale ale clienților pentru oricine dorește să arate.

Majoritatea gazdelor web vor putea oferi găzduire conformă cu industria cardurilor de plată (PCI) pentru un client de comerț electronic.

Dacă este probabil să mergeți pe ruta SaaS, nu va trebui să vă faceți griji cu privire la găzduire, deoarece furnizorii precum Shopify vă vor oferi automat un mediu găzduit în cloud ca parte a configurării lor.

Cerințe esențiale de găzduire a comerțului electronic:

  • Asistență pentru software-ul ales
  • Scalabilitatea bazei de date
  • Managementul performantei
  • Securitate
  • Complexitatea administrativă
  • Acces la fișierele jurnal de erori

6. Securizați un cont de comerciant pe internet (IMA)

Pentru a face bani online, trebuie să vă asigurați un cont bancar gata de internet numit cont de comerciant pe internet (IMA).

Conturile de comerciant pe internet diferă de conturile comerciale normale, deoarece nu aveți acces direct la fondurile colectate până când nu sunt compensate de bancă. Timpul necesar pentru ca fondurile să fie compensate va varia în funcție de riscul perceput asociat cu afacerea dvs.

Există două metode cheie pentru obținerea unui IMA:

  • Băncile de pe străzile mari vă pot configura aceste conturi, deși au o serie de cerințe pe care va trebui să le îndepliniți pentru a vă califica pentru un cont.
  • Prin intermediul unui furnizor de servicii de plăți online care poate emite un IMA în numele unui partener bancar

 

Ambele au un nivel de control, iar afacerea va fi evaluată și o evaluare efectuată înainte de aprobarea unui IMA.

  • Informațiile cheie care vi se vor solicita includ:
  • Plan de afaceri
  • Site-ul web
  • prezentare generală a produsului și serviciilor
  • Detalii despre furnizorii cheie
  • Furnizare livrare
  • Copie a termenilor și condițiilor online

7. Alegeți un furnizor de servicii de plată

Dacă veți alege o soluție SaaS, cum ar fi Shopify, veți utiliza soluțiile lor de plată. Dacă vă construiți site-ul web prin intermediul unei soluții precum Magento sau construiți o soluție personalizată, atunci va trebui să luați în considerare un furnizor de servicii de plată (PSP).

După ce aveți un IMA pentru afacerea dvs., va trebui să decideți asupra unui furnizor de servicii de plată (PSP), cunoscut și sub denumirea de procesor de plăți sau gateway de plată.

Unele bănci vor sugera un PSP la emiterea contului de comerciant, dar, dacă este posibil, merită să faceți cumpărături deoarece ratele de taxare diferă între ele: este aproape întotdeauna posibil să găsiți o ofertă mai ieftină.

Majoritatea PSP-urilor vă vor permite să alegeți să folosiți paginile lor de plată sau să găzduiți în mod automat paginile de plată.

Auto-găzduirea poate oferi o experiență de plată mai simplă, dar poate duce la creșterea riscului de securitate și poate necesita diferite niveluri de conformitate de la PCI.

PSP notabile includ:

  1. PayPal
  2. VivaWaller
  3. Twispay

8. GDPR și termenii și condițiile

Când vă configurați noua afacere de comerț electronic, nu uitați Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) și asigurați-vă că afacerea dvs. online are termeni și condiții solide.

Elementele cheie pe care trebuie să le luați în considerare includ:

  • Politica de Confidențialitate
  • Politica privind cookie-urile
  • Termeni si conditii
  • Politica de utilizare acceptabilă
  • Accesibilitate

 

Solicitați consiliere juridică de la o firmă de avocatură recunoscută, cu expertiză în protecția și conformitatea datelor. Puneți protecția datelor în centrul afacerii dvs. și asigurați-vă că echipa dvs. este conștientă de obligațiile dvs. pe măsură ce afacerea crește.

9. Marketing digital

După ce ați pornit și ați funcționat și sunteți gata să primiți comenzi, trebuie să conduceți vizitatorii pe site. Configurarea a fost partea ușoară, acum vă mutați într-o fază diferită a afacerii. Următoarele oferă o aromă a considerațiilor în curs de marketing digital la care va trebui să vă gândiți.

Considerentele de bază ale marketingului digital includ:

  • SEO

Căutarea organică este un subiect vast. La nivel de bază, ați creat titluri de pagini și meta descrieri optime? Conținutul dvs. este unic? Imaginile dvs. sunt optimizate și denumite corect? Aveți un sitemap XML? Site-ul dvs. web include marcarea schemei de produs? Acestea sunt aspecte de bază ale SEO care vă vor ajuta afacerea să înceapă să conducă trafic de la Google și Bing

Ați accesat date din Google Search Console (GSC), astfel încât să puteți înțelege pentru ce termeni cheie este vizibil site-ul dvs. și numărul de clicuri primite? Utilizatorii caută marca dvs.?

V-ați gândit care va fi strategia dvs. SEO? Cum veți crea conținut pe baza nevoilor utilizatorului? Cum veți determina intenția de căutare? Aveți dumneavoastră sau echipa dvs. nevoie de instruire SEO sau de ajutor pentru crearea unei strategii SEO?

  • Marketing prin e-mail

Ce dispoziții ați luat pentru a colecta adresele de e-mail ale utilizatorilor? Ce permisiune veți avea pentru a coresponda cu clienții, potențialii? Cât de des vei coresponda cu ei? Cum vă veți segmenta utilizatorii și veți livra comunicări personalizate prin e-mail? Ce software veți folosi?

E-mailul este încă o parte importantă a mixului global de marketing digital și nu ar trebui ignorat

  • CRM

Cum construiești o vizualizare a utilizatorilor tăi? De câte ori se întorc? Cum se interacționează cu marca dvs.? Care sunt clienții dvs. de top? Care au fost ultimele pagini la care s-au uitat? De unde vin clienții dvs.? Nu doar în ceea ce privește canalele online, ci și geografic?

Utilizarea unui sistem de gestionare a relației cu clienții permite unei companii să construiască o imagine a utilizatorilor și să-i segmenteze în funcție de necesități

  • Căutare plătită

Crearea traficului organic din activitatea SEO necesită timp, căutarea plătită oferă companiilor capacitatea de a conduce trafic de îndată ce un site web este live

Cine va avea grijă de căutarea dvs. plătită? Cât buget ar trebui să rezervi? Care ar fi o rată de conversație bună? Care va fi un cost acceptabil pentru a converti un vizitator în cumpărător? Cum veți lua învățăturile despre activitatea de căutare plătită și veți integra aceasta în strategia dvs. digitală?

Vei concentra eforturile exclusiv pe Google? Ar trebui să-l iei în considerare și pe Bing? Dar Facebook sau Insta? Știi unde este publicul tău și cum să-l angajezi? Vrei să reorientezi utilizatorii care au fost expuși mărcii tale, dar totuși să te implici în ea?

Căutarea cu plată poate oferi trafic instantaneu. Configurarea unui cont Google AdWords este relativ simplă și, în câteva minute, puteți conduce trafic către site-ul dvs. web prin acest canal.

Aveți informații despre termenii care concurează concurenții?

SEMRush este un instrument util pentru a dobândi cunoștințe despre ceea ce fac concurenții dvs.

Pentru mai mult ajutor, consultați cursurile noastre de instruire cu căutare plătită

  • Rețele sociale

Ați securizat conturi de marcă pe platforme cheie?

Ce platforme sunt corecte pentru publicul dvs.? Facebook, Instagram, Twitter și Pinterest au toate o bază imensă de utilizatori și vă pot ajuta să conduceți trafic către site-ul dvs., dar trebuie să vă gândiți la ce tip de conținut se va conecta publicul dvs.

Cât de des vei posta conținut? Ce oră a zilei este optimă pentru postarea mesajelor către publicul dvs.?

Logourile cheie de pe rețelele sociale sunt prezentate pe site-ul dvs. web? În schimb, aveți linkuri către site-ul dvs. web din proprietățile dvs. de socializare?

Este ușor pentru vizitatori să împărtășească informații de pe site-ul dvs. web?

  • Urmărirea site-ului web

Google Analytics este un instrument gratuit care permite proprietarilor de site-uri web să măsoare rentabilitatea investiției publicitare, precum și să urmărească traficul site-ului, originile acestuia și modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul

S-ar putea să doriți să luați în considerare elaborarea unui plan de măsurare sau efectuarea unei formări de bază Google Analytics pentru a înțelege cum să utilizați platforma pentru a vă îmbunătăți afacerea

Odată ce elementele de bază sunt la locul lor și pe măsură ce maturitatea digitală crește, atunci este posibil ca nevoile dvs. să progreseze și să aibă nevoie de ajutor cu:

  • Experiența clienților (CX)
  • Experiență utilizator (UX)
  • Optimizarea ratei de conversie (CRO)
  • Personalizare

 

Deși o platformă bine optimizată va fi observată de motoarele de căutare, este necesar să vă promovați în mod activ site-ul web pentru a atrage traficul relevant necesar pentru a conduce comenzi. Este important să vă planificați activitatea de marketing digital, să înțelegeți rapid ce pârghii stimulează interesul și vânzările și să rezervați un buget pentru a vă promova site-ul pe termen lung.

Citiți articolele următoare si aflați mai multe din secretele programări, dezvoltării si lansării unui magazin online de succes.

Tags

CREARE SITE WEB, TENDINTE WEB, E-COMMERCE

Share this post:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

ARTICOLUL URMĂTOR

Ce este un site web?

Elena Midna
Elena Midna@ i-we-web
Read More
Dacă te vei întreba vreodată de ce ți-ai răbdat locul de muncă sau cum nu ți-ai urmărit niciodată pasiunea, pornirea unei afaceri pe internet și online poate fi cel mai bun lucru pe care ți-l poți putea face astăzi.
GEEKS

Trimiteți-ne aici câteva idei despre articolul pe care doriți sa-l publicați.

Top Articole

Ce este un site web?

Tendinte design web

PROMOVAT

Deschizi un magazin online?

Cum deschid un magazin online?